Hvordan lage landigssider som selger

Vi ser på hundrevis av sider daglig om vi leter etter noe på internett. Du kan enkelt se hvem som har brukt tiden og de riktige strategiene på sidene sine. Der ser du ofte en god design, klar call to action knapp, en fengende tekst og produktet eller målet med siden lett tilgjengelig.
Dette kan kalles en god landingsside, du kan tenke deg at disse er grunnleggende egenskaper en hver landingsside bør ha. Men dette er ikke resultatet i praksis, mange glemmer en eller to punkter i hva som gjør en landingsside perfekt.
Les videre og vi forklarer alle fordeler med optimaliserte landingssider samt. gir deg landingsside eksempler lenger under i teksten.
Hva er en landingsside?
Først la oss starte enkelt med hva en landingsside er for noe. En landingsside er rett og slett siden du lander på når du trykker en link fra Google eller via annonser, såkalte ads. Det kan være produktetsider, hjemmeside, anmeldelsessidereller eller mange andre type sider du kan lande på.
Landingssider er viktige for å promotere ditt nettsted fordi de lar deg fange nettrafikken og konvertere i den retningen du vil.
Landingssider er den fundamentale bunnen av digital markedsføring.
Plattformer for å lage landingssider
Mest Omfattende
4.9 av 5 stjerner
Best Pris/Verdi
4.8 av 5 stjerner
Best Totalt Sett
4.3 av 5 stjerner
Slik Lager du en Landingsside som selger
For å opprette en effektiv landingsside er det viktig å tenke nøye om målet du ønsker å oppnå for å deretter lage en passende struktur og informasjon som skal inkluderes.
En vel bygget landingsside skal ha en stor påvirkning på konverteringsfrekvensen. Så pass på at du ikke forhaster deg med designet. Bruk tiden på å lage noe som brukeren vil sette pris på.
La oss imidlertid starte rolig. Her er trinnene du må ta for å begynne å bygge en vel utført landingsside.
1. Sett målet
Først må du indetifisere hva formålet med kampanjen din er. Hvilket resultat ønsker du å oppnå? Selge? Generere flere potensielle kunder? Opprette en e-postliste?
Landingssiden vil være verktøyet ditt, en del av trakten din som det hetes i markedsførings verden. Så studer godt hvor netttrafikken din kommer fra og hvor den ankommer:
- Startpunktet, hvor brukeren vil klikke før den befinner seg på landingsiden. Dette kan være en bloggartikkel, en Google Ads-annonseringskampanje, et innlegg på sosiale nettverk eller en melding på en Telegram-gruppe.
- Ankomststedet, hvor den besøkende av landingen må ankomme: kjøpsside, registrering for nyhetsbrevet, forespørsel om et tilbud, etc.
Avhengig av målet for trakten din, vil landingssiden din ha form av en potensiell side eller en klikkside.
2. Få inspirasjon fra vellykkede landingssider
Nettet er fullt av landingsside eksempler på interessante landingssider: prøv å gjøre konkurrentenes beste praksis til din egen, omarbeid og test den for kampanjene dine.
Legg merke til hva som tiltrekker deg eller nisjen din. Lite personlig tips: Ikke stopp ved din bransje, men utforsk andre nisjer også.
3. Velg den beste landingssidebyggeren
Du lurer kanskje på om du må være en ekspertprogrammerer for å lage en landingsside som fungerer? Svaret er absolutt nei! Å lage en vellykket landingsside er enklere enn du tror!
Faktisk, for å lage den perfekte landingssiden er alle (selv store selskaper) avhengige av landingssidebyggere, plattformer som kan drastisk forenkle livet ditt. Disse programvarene har:
- Ferdigpakkede maler;
- Dra-og-slipp-systemer for raskt å komponere siden;
- Hurtigskjemaer som skjemaer, knapper, kort, tabeller og mye mer;
- Responsiv layout for å lage effektive landingssider selv på mobil;
- Integrasjoner med WordPress, e-postmarkedsføringsplattformer.
4. Ta vare på utformingen av landingssiden
Når en besøkende lander på siden din, vil øyet ha sin del. I dag vet flertallet av brukerne hvordan man skiller en god nettside fra en dårlig. Folk har vant øyet til kuraterte, visuelt tilfredsstillende landingssider.
Hver sektor har sin egen beste praksis for design: farger, fonter, bilder, mellomrom. Alt bidrar til å skape en landingsside som setter brukeren til rette, og leder ham til målet om konvertering.
Vil du lære hvordan du gjør den til din? Ta et raskt nettdesignkurs, eller spør en ekspert om hjelp. På Fiverr finnes mange profesjonelle designere klare til å bli ansatt for hvilken som helst oppgave.
Nedenfor kan du velge landingssidebyggeren som passer for deg. Noen tilbyr deg en gratis prøveperiode.
Anmeldelser av beste landingssidebyggere
InstaPages bygger
Instapage er ganske lik Unbounce. Den lar deg lage fantastiske, tilpassede og mobilresponsive landingssider fra en av over 200 maler, uten å betale for en utvikler.
Instapage er utrolig kraftig. Den har en enkel, piksel-perfekt dra og slipp sidebygger. Dessverre er det ganske dyrt, og derfor er det mer et verktøy for store selskaper og byråer.
Det tar omtrent 2 minutter å sette opp og har en ekstremt brukervennlig og tilpassbar editor som vet hvordan du kan tjene mange potensielle kunder.
Videre krever ikke integrasjon av landingssider på nettstedet ditt kode.
Instapage er knyttet til den mest funksjonelle, brukervennlige, høye ytelsen, enkleste og kraftigste programvaren for landingssider. En av de mest verdsatte løsningene av Google Ads- og Facebook Ads-eksperter.
Fordeler med Instapages
Ulemper med Instapages
Prising
Hvor mye koster ImstaPages? Vel, prisen starter på $199 per måned for den grunnleggende planen ($ 149 hvis betalt årlig), dette skal gi deg absolutt alt du trenger for å sette opp og fange potensielle kunder på 15 minutter. Det er veldig dyrt, men absolutt blant de kraftigste når det gjelder funksjonalitet for bedrifter.
ClickFunnels
Dette er det beste valget for å lage ikke bare en landingsside, men hele salgstrakter, som det heter i markedsføringsverden. Den er ikke begrenset til kun landingssiden, men følger hele oppfølgingsprosessen til brukeren, for eksempel betalingssiden i tilfelle du ønsker å selge produktet ditt.
Vi anbefaler ClickFunnels på det sterkeste til alle som virkelig ønsker å jobbe med landingssider og salgstrakter, fordi det garanterer en svært høy konverteringsfrekvens og kan forenkle alle trinnene, slik at du kan fokusere på virksomheten din og ikke på den tekniske delen.
Clickfunnels er veldig enkelt å bruke, du trenger bare å velge mellom hundrevis av ferdige maler i henhold til målet ditt og din nisje.
Fordeler med Clickfunnels
Ulemper med Clickfunnels
Prising
Clickfunnels er også et av de billigste verktøyene. Faktisk starter den fra en base på 97 dollar i måneden, og inkluderer alle de grunnleggende og avanserte funksjonene som passer for å komme i gang. Og hvis du har noen fordi du vil bygge dusinvis av landingssider, kan du oppgradere og kjøpe versjonen for nesten 300 euro per måned.
Unbounce Landingsider
Unbounce er den perfekte landingsside byggeren for deg hvis du leter etter en rask og komplett bygger. På bare noen få minutter kan du lage en toppmoderne landingsside, uten å måtte skrive kode.
Unbounce var den første programvaren for landingsside bygging. Det kan sies at selskapet har startet en helt ny bransje.
Over 15 000 digitale markedsførere og noen store byråer bruker Unbounce for sin fleksibilitet og skalerbarhet. Pluss at det er lettere å lære folk å bruke det, og det er praktisk talt ingen sak som denne ikke kan håndtere.
Som de fleste sidebyggere lar Unbounce deg tilpasse landingssider slik at de passer perfekt til merkevaren din med et enkelt dra-og-slipp-redigeringsprogram.
Med mer enn 200 maler som er klare til bruk, har du ingen problemer med å finne et design for landingssiden din og tilpasse den etter dine behov.
I tillegg er Unbounce intuitiv å bruke og kan skryte av integrasjoner med nesten alle andre populære programvarer. Du kan sende potensielle kunder du genererer på landingssidene dine til ConvertKit, Mailchimp, HubSpot, Salesforce, Zoho, Zapier og mange flere.
Å lage landingssider er ikke den eneste Unbounce-funksjonen. Den er også perfekt for:
- Administrere og optimalisere ytelsesmarkedsføringskampanjer;
- Opprette «kommer snart»-sider, samle e-poster på nettstedet,
- Arbeid med overbevisende kopi, for ethvert produkt eller tjenestetilbud
Unbounce har intuitiv skjemaoppretting, brukervennlig sidedesign, og lar deg til og med redigere sider for å gjøre dem fullstendig mobilresponsive.
Fordeler med Unbounce
Ulemper med Unbounce
Prising
Unbounce-byggeren er tilgjengelig på en gratis prøveversjon i 14 dager. Etter det starter prisene på $90 per måned.
Elementor
Vi presenterer nå det billigste alternativet for å lage en landingsside, men en som krever litt mer kapasitet enn alternativene som allerede er oppført ovenfor.
Hvis du allerede har opprettet et WordPress-nettsted, vil du sannsynligvis kjenne til Elementor Pro, en av de beste sidebyggerne for WordPress CMS.
Elementor Pro-plugin ble lansert i 2016 og er en av de mest populære sidebyggerne, med over 800 000 aktive installasjoner på WordPress.org.
Temabyggeren er også interessant for å lage effektive landingssider.
Elementor gjør én ting bedre enn alle de andre: den lar deg designe tilpassede landingssider gjennom sin «drag and drop» frontend-bygger.
Fordeler med Elementor
Ulemper med Elementor
Prising
Som vi allerede har fortalt deg, er Elementor det billigste alternativet for å lage en landingsside. Faktisk kun $49 i året, i tillegg til kostnadene for hosting og domene, for å frigjøre dets fulle potensial. Det er også gratisversjonen, men for prisen det koster er det absolutt verdt å kjøpe Pro-versjonen.
Hva om landingssiden er bra men ikke konverterer
Selv med en imponerende landingsside, kan manglende konvertering føles frustrerende. Å ha en landingsside som fanger besøkendes oppmerksomhet er viktig, men det er like viktig å forstå hvorfor besøkende ikke blir til kunder.
Mulige årsaker kan variere fra uklare CTA-er til mangel på tillitsskapende elementer. Ved å nøye analysere besøksmønstre, samle tilbakemeldinger og justere strategien kan du ta skritt mot å optimalisere konverteringsraten.
En landingsside som ikke konverterer gir en verdifull mulighet til å lære og forbedre, og med kontinuerlig testing og tilpasning kan du skape en opplevelse som inspirerer besøkende til å ta ønsket handling.
Oppsummering
Det finnes mange gode programmer som kan hjelpe deg å lage flotte landingssider på kun få minutter. Vi på Dropshipping Norge har samlet 3 veldig ulike byggere med ulike hensikter. Disse 3 bør dekke alle behov du kan ha ved laging av disse type sider, avhengig av hva målet ditt er.
Om du leter etter en billig versjon så bør Elementor være den beste sidebyggeren for deg men om du virkelig tenker på de store ideene og mye A/B testing, da kan Clickfunnels være et bedre valg.
Har du Spørsmål eller trenger hjelp? Bli med i vår nye Facebook-gruppe!
Du kan gjerne poste spørsmål relatert til dropshipping og online markedsføring, vi svarer gratis!